“Expectations for the future of banking”: a study of recent trends

What will consumers be expecting their bank to deliver over the coming years? What’s their preferred way of getting in touch with their bank – and why? Joining forces with the Handelsblatt Research Institute, we’ve analysed more than 2000 people’s answers to exactly these questions and looked at the outcomes in “Expectations for the future of banking”, our study of recent trends.
The results reflect what customers want and need from their banks – insights that will feed into tomorrow’s world of finance just as much as new technologies, services and providers will. As a quick sneak preview, two out of five respondents said that the ability to speak to someone in branch will still matter to them in the future. And when it comes to retaining customers, banks will need to provide trust and security above all else.
Trendradar-Studie „Erwartungen an die Bankingwelt der Zukunft“

Was erwarten Verbraucher*innen in den nächsten Jahren von ihrer Bank? Wie wollen sie künftig am liebsten mit ihrer Bank in Kontakt treten und warum bevorzugen sie welchen Kanal? Für die repräsentative Trendradar-Studie „Erwartungen an die Bankingwelt der Zukunft“haben wir zusammen mit dem Handelsblatt Research Institute Antworten von mehr als 2.000 Befragten ausgewertet.
Die Ergebnisse spiegeln die Wünsche und Bedürfnisse der Kund*innen wider, die neben neuen Technologien, Services und Anbietern die Finanzwelt von morgen prägen werden. So zeigen sie unter anderem, dass die Filialberatung für zwei von fünf Befragten auch in Zukunft einen hohen Stellenwert haben wird und dass Vertrauen und Sicherheit ausschlaggebend für die Bindung von Kund*innen sind.
More english content is coming soon ...