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A green and blue curved band.

We are Atruvia.
We make connections.
We’re a community.

We are versatile.
New work isn’t a buzzword at Atruvia – it’s how we’re transforming our working style.

Smart. Agile. Aware.

A green and blue curved band.

Wir sind Atruvia.
Wir verbinden.
Füreinander.

Schlinge

We are experts.
We know we’ve done our job well if nobody spots what’s happening behind the scenes.

Efficient. Interactive. Intuitive.

Schlinge

Wir sind Expert*innen.
Unsere größte Leistung besteht oft darin, dass sie nicht bemerkt wird.

effizient. interaktiv. intuitiv.

Hand berührt Weizenähren auf einem Feld.

We are dedicated.
IT is what we do, but that doesn’t mean we think the future needs to run like a program.

Practical. Helpful. Quantifiable.

Hand berührt Weizenähren auf einem Feld.

Wir sind engagiert.
Obwohl wir IT-ler sind, glauben wir nicht, dass die Zukunft vorprogrammiert ist.

sinnvoll. hilfreich. messbar.

Mitarbeiterin am Tablet

We talk to each other.
To keep things up and running, you need to know what’s up.

Active. Current. Attentive.

Mitarbeiterin am Tablet

Wir sind im Gespräch.
Um die Dinge am Laufen zu halten, muss man wissen, was läuft.

aktiv. aktuell. aufmerksam.

And who are you?

“Expectations for the future of banking”: a study of recent trends

Magazine on a table with front cover facing up

What will consumers be expecting their bank to deliver over the coming years? What’s their preferred way of getting in touch with their bank – and why? Joining forces with the Handelsblatt Research Institute, we’ve analysed more than 2000 people’s answers to exactly these questions and looked at the outcomes in “Expectations for the future of banking”, our study of recent trends.

The results reflect what customers want and need from their banks – insights that will feed into tomorrow’s world of finance just as much as new technologies, services and providers will. As a quick sneak preview, two out of five respondents said that the ability to speak to someone in branch will still matter to them in the future. And when it comes to retaining customers, banks will need to provide trust and security above all else.

Trendradar-Studie „Erwartungen an die Bankingwelt der Zukunft“

Magazine on a table with front cover facing up

Was erwarten Verbraucher*innen in den nächsten Jahren von ihrer Bank? Wie wollen sie künftig am liebsten mit ihrer Bank in Kontakt treten und warum bevorzugen sie welchen Kanal? Für die repräsentative Trendradar-Studie „Erwartungen an die Bankingwelt der Zukunft“haben wir zusammen mit dem Handelsblatt Research Institute Antworten von mehr als 2.000 Befragten ausgewertet.

Die Ergebnisse spiegeln die Wünsche und Bedürfnisse der Kund*innen wider, die neben neuen Technologien, Services und Anbietern die Finanzwelt von morgen prägen werden. So zeigen sie unter anderem, dass die Filialberatung für zwei von fünf Befragten auch in Zukunft einen hohen Stellenwert haben wird und dass Vertrauen und Sicherheit ausschlaggebend für die Bindung von Kund*innen sind.

Employee working on a laptop

Training, dual study, placements and more!

Employee working on a laptop

Ausbildung, Duales Studium, Praktikum und mehr!

We were doing IT before anyone even knew what a PC was.

We love change, but there are some things we’ll always stick by.

We do have offices, but we’ve also got a workshop, a forum and even some think tanks.

Let’s open up our doors and see more of what’s inside.

We’re all about people – but sometimes the numbers count too.

Picture of a smiling woman in front of a blue wall.

We are Atruvia.
We connect the people and markets of tomorrow.

Easy. Secure. Digital.

Get your start at Atruvia – just like Julia

Picture of a young woman smiling at the camera.
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Wir sind ATRUVIA.
Wir verbinden Menschen und Märkte von morgen.

einfach. sicher. digital.

Durchstarten bei ATRUVIA wie Julia

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